Jej zdaniem ludzie najczęściej kojarzą wizerunki Józefa Piłsudskiego z
okresu II Rzeczypospolitej, kiedy stał się już postacią pomnikową. Jak
dodaje, organizatorzy kampanii starają się podjąć wątki - według niej -
mniej oczywiste, związane z jego życiem rodzinnym i okresem legionowym,
co pozwoli spojrzeć Polakom na tę postać z innej strony.
Martyna
Sypniewska zapowiada, że na plakatach i spotach pojawią się
najważniejsze wypowiedzi Marszałka: „Być zwyciężonym i nie ulec to
zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska” oraz te, które
mogą zaskoczyć odbiorcę i pobudzić do refleksji: „Uleczyć swoje choroby,
poprawić złą budowę, zdrowe rzeczy wznosić może tylko samo
społeczeństwo”.
Kampania
potrwa do rocznicy urodzin Marszałka, czyli do piątego grudnia. Tego dnia
pasażerowie metra otrzymają od pracowników muzeum materiały edukacyjne o
Józefie Piłsudskim.
Polskie Radio jest patronem medialnym kampanii - „Wielki znany nieznany”.
IAR/ds
„Wielki znany nieznany” - kampania z okazji 150. rocznicy urodzin Józefa Piłsudskiego
fot. wikimedia.org
Od dziś do połowy grudnia w warszawskim metrze będzie można zobaczyć
wielkoformatowe portrety Józefa Piłsudskiego oraz cytaty zaczerpnięte z
jego przemów i pism. Kampania „Wielki znany nieznany” ma być spojrzeniem
na Marszałka z mniej znanej strony - wyjaśnia Martyna Sypniewska z
Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku - organizator akcji.