Pod hasłem „Czy warto zainteresować się rynkiem amerykańskim?" przygotowano spotkanie, w którym wzięli udział przedstawiciele ambasady Stanów Zjednoczonych oraz polskich i amerykańskich instytucji gospodarczych.
Pojawili się także lokalni biznesmeni, którzy od lat prowadzą działalność za oceanem tak, jak słupszczanin Marcin Czaja: - Polska jest małym państwem, a potencjał rynku to około 40 mln odbiorców. W Stanach jest zupełnie inaczej, żyje tam ponad 300 mln osób, mówiących w jednym języku. Potencjał tego kraju jest wielki, bowiem wszystko obraca się wokół jednego rynku.
- Uczestnicy seminarium mogli przekonać się, że rozpoczynając biznes w Stanach Zjednoczonych trzeba zwrócić uwagę na konteksty kulturowe oraz partnerstwo - bez względu na wiek i doświadczenie zawodowe - wyjaśniła prof. Anita Frankowiak, dyrektor Instytutu Dyplomacji.
Polskie firmy mogą współpracować z amerykańskim biznesem
fot. Mateusz Sienkiewicz
Przedsiębiorcy dowiadywali się o sposobach współpracy z Amerykanami w trakcie seminarium w Słupskim Inkubatorze Technologicznym.
Organizatorzy nie wykluczają, że podobne seminaria będą organizowane w Słupskim Inkubatorze Technologicznym cyklicznie.
ms/rż
fot. Mateusz Sienkiewicz