fot. GDDKiA/Koszalin
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty cenowe od potencjalnych wykonawców. Najniższy zaoferowany koszt wybudowania liczącego 47,7 km fragmentu trasy S11 to 1 miliard 252 miliony złotych.

Inwestycja polegać będzie na budowie dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku Koszalin - Bobolice o długości 47,7 km. Powstaną cztery nowe węzły drogowe, a węzeł Koszalin Zachód, budowany w ramach obwodnicy Koszalina i Sianowa, zostanie rozbudowany. Nowa trasa w większości będzie poprowadzona nowym przebiegiem, w oddaleniu od obecnej DK11. Ten odcinek umożliwi całkowite ominięcie Koszalina i wyprowadzi ruch tranzytowy z szeregu miejscowości. Nowa S11 znacząco usprawni dojazd nad Morze Bałtyckie i skomunikowanie Pomorza Środkowego z resztą Polski.

- Droga w większości poprowadzona będzie zupełnie nowym przebiegiem. Od węzła Koszalin Zachód będzie szła w kierunku południowym. W regionie miejscowości Kłanino będzie przebiegała w zbliżeniu do istniejącej jedenastki. I ten odcinek zakończy się na południe od Bobolic, czyli ruch tranzytowy z tej miejscowości zostanie wyprowadzony - powiedział Polskiemu Radiu Koszalin Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dla odcinka Koszalin-Zegrze Pomorskie (o długości 16,8 km) wpłynęło 10 ofert (najtańsza - ok. 481,38 mln zł), dla odcinka Zegrze Pomorskie-Kłanino (o długości 19,28 km) wpłynęło 14 ofert (najtańsza - ok. 478,3 mln), a dla odcinka Kłanino-Bobolice (o długości 11,6 km) wpłynęło 12 ofert (najtańsza - ok. 393,21 mln).

Oferty złożyły zarówno firmy polskie, jak i zagraniczne. Kryteria wyboru ofert w przetargach to w 60 procentach cena, w 30 procentach - przedłużenie gwarancji na wybrane elementy i w 10 procentach - skrócenie terminu realizacji kontraktu (o 3 miesiące).

Mateusz Grzeszczuk podkreśla, że wszystkie oferty trzeba sprawdzić. Jeżeli nie będzie przeszkód, to umowy na wykonanie odcinków trasy S11 będzie można podpisać już wkrótce: - Jest możliwość, że jeszcze w tym roku podpiszemy umowy, a to oznacza, że w 2021 roku rozpocznie się budowa, ponieważ wcześniej będzie etap projektowania. I w 2023 roku inwestycja będzie zakończona.

red./ak/ar

Posłuchaj

Mateusz Grzeszczuk o planowanym przebiegu trasy S11 Mateusz Grzeszczuk o możliwych terminach inwestycji