fot. facebook.com/maciejzebrowskiwalcz
Z burmistrzem Wałcza rozmawiał Przemysław Grabiński. Samorządowiec odniósł się m.in. do pomysłu stworzenia regionalnej marki Wał Pomorski 1945.

Określono, że ma to być nowa marka na turystycznej mapie Europy. Do projektu przystąpiło dziewięć gmin: (miasto i gmina) Wałcz, Mirosławiec, Człopa, Tuczno, Szczecinek, Jastrowie, Borne Sulinowo i Biały Bór.

- Plany są ambitne. Wydaje nam się, że jest to warty podkreślenia temat w Europie. Zapraszamy do współpracy także inne gminy. To ma być produkt sieciowy, czyli zbiorowa promocja wydarzeń związanych z Wałem Pomorskim. Powstanie specjalna strona internetowa i wspólny kalendarz imprez, który nie będzie kolidował ze sobą i ściągnie turystów z całej Polski i Europy. To jest również wspólne obrandowanie atrakcji, miejsc, map, produktów turystycznych i symboli, a także hoteli oraz lokali gastronomicznych - powiedział burmistrz Wałcza.

Projekt ma opierać się na Stowarzyszeniu Gmin Pojezierza Wałeckiego. Przekształci się ono w Stowarzyszenie Wał Pomorski.

- Przewidziana jest składka członkowska. To jest jedynie detal względem możliwości pracy stowarzyszenia. Są również otwarte środki w nowej perspektywie finansowej, na przykład Regionalny Program Operacyjny. Marszałek województwa zachodniopomorskiego widzi potencjał tego przedsięwzięcia. Włączą się w to przedsięwzięcie także organizacje pozarządowe i przedsiębiorcy z naszego regionu - zaznaczył Maciej Żebrowski.

red./rż

Posłuchaj

rozmowa z Maciejem Żebrowskim, burmistrzem Wałcza