fot. wikimedia
Przewiduje ona budowę zewnętrznego i wewnętrznego portu wraz z infrastrukturą, śluzy wraz z przepławką dla ryb i kanału żeglownego. W założeniach jest także budowa mostu obrotowego. Nie jest to jednak ostateczna koncepcja.

Michał Kaczmarek z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie poinformował, że wybrano więc tzw. wariant trzeci: - Podczas konsultacji pojawiły się głosy sugerujące, aby zwrócić uwagę na elementy z innych wariantów. Dlatego ten ostateczny będzie trochę hybrydowy. Będzie czerpał z wariantu trzeciego jako podstawy, ale także znajdą się w nim elementy z opcji pierwszej i drugiej.

Krzysztof Najda z Fundacji Ekologicznej Jantar podkreślił, że najwięcej obaw budzi kwestia finansowania tej inwestycji: - Wariant trzeci jest bardzo drogim rozwiązaniem. Jak na razie zostaniemy na etapie działań naprawczych, które wynikają z obowiązku Wód Polskich.

Wody Polskie planują przeprowadzenie kolejnych konsultacji społecznych dotyczących ostatecznego wyboru koncepcji przebudowy Kanału Jamneńskiego. Planowane są one na pierwszą połowę tego roku.

Przypomnijmy, że według wstępnych wyliczeń Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przebudowa wrót sztormowych na Kanale Jamneńskim będzie kosztować około 20 milionów złotych.

rp/iw

Posłuchaj

Michał Kaczmarek Krzysztof Najda