1 czerwca nie będzie prowadzona bezpośrednia obsługa klientów w koszalińskim oddziale ZUS. Wnioski i dokumenty będzie można złożyć do specjalnych skrzyni, w sposób bezpieczny, bez kontaktu z pracownikiem lub za pomocą Platformy Usług Elektronicznych.

Z powodu sytuacji epidemicznej w sobotę miała miejsce dezynfekcja całego budynku oddziału ZUS w Koszalinie. Przeprowadzone zostało zamgławianie wszystkich pokoi i dezynfekcja metodą drobnokropelkową ciągów komunikacyjnych w placówce. Jutro wstrzymana zostanie obsługa bezpośrednia klientów. Dotyczy to także badań u lekarzy orzeczników.

W placówkach ZUS już w czasie zagrożenia epidemicznego podjęto specjalne działania, zgodnie z rekomendacjami organów państwowych, w trosce o bezpieczeństwo klientów i pracowników.

Pracownicy ZUS mają bez ograniczeń dostęp do środków ochrony osobistej, między innymi takich jak płyny do dezynfekcji rąk, jednorazowe rękawiczki, maseczki i fartuchy ochronne. W koszalińskim oddziale środki te są zapewnione na najbliższe kilka tygodni.

ZUS/iw