To efekt wykrycia koronawirusa u ośmiorga pracowników koszalińskiego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pierwszy przypadek zarażenia patogenem wykryto w środę. Cztery kolejne Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Szczecinie potwierdziła w piątek.

Tego dnia koszaliński oddział ZUS-u został zamknięty dla klientów. Sprawy można było załatwiać jedynie telefonicznie bądź za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS. W urzędzie natomiast przeprowadzono dezynfekcję sali obsługi klientów.

W sobotę i niedzielę potwierdzono u pracowników kolejne trzy przypadki zarażenia wirusem SARS-CoV-2. Dlatego podjęto decyzję o wstrzymaniu na cały tydzień bezpośredniej obsługi klientów i wizyty u lekarzy orzeczników.

Mieszkańcy mogą wszystkie sprawy załatwić za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Czekają nich także konsultanci infolinii pod numerem 22 560 16 00.

Pod numerem 22 290 87 01 można uzyskać informacje na temat świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także odnośnie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.

Pod numerem 22 290 87 02 dyżurują natomiast konsultanci zajmujący się wsparciem przedsiębiorców, a numer 22 290 87 03 przeznaczony jest dla osób, które mają pytania na temat odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.

Dotychczas w Koszalinie i powiecie koszalińskim wykryto 157 przypadków zarażenia wirusem SARS-CoV-2 - najwięcej w województwie zachodniopomorskim.

ak/ar