Politolog z Uniwersytetu Pomorskiego był gościem Radia Słupsk. Podczas rozmowy z Andrzejem Watemborskim opowiedział m.in. o nowoczesnych metodach prowadzenia kampanii wyborczej.
Nowoczesne środki komunikacji mają ogromne znaczenie w prowadzeniu kampanii społecznej. Polacy chętnie udzielają się w portalach społecznościowych. Jako przykład politolog wskazał, że 70 proc. mieszkańców naszego kraju korzysta z Facebooka: - Znaczny ciężar kampanii wyborczej przeniósł się do sieci. Oczywiście to nie jest tak, że social media są w stanie zupełnie zastąpić plakaty i ulotki. Najważniejsze, żeby kampania wyborcza była zintegrowana - wskazał dr Arkadiusz Gryko.
Politolog podkreślił, że prowadzenie kampanii wyborczej w sieci to spore wyzwanie dla kandydatów. Jej podstawą jest tworzenie angażujących treści: - Wtedy nasi znajomi i sympatycy będą chcieli je udostępniać i komentować. Od ich aktywności zależą zasięgi. Jest także możliwość płatnej promocji tych postów. Umożliwi to dotarcie do szerszej i sprecyzowanej grupy odbiorców.
Podczas wtorkowej audycji dr Arkadiusz Gryko opowiedział także m.in. o roli debat w kampaniach wyborczych.
Więcej w poniższej rozmowie.
aw/mt