Odejście od obowiązkowych prac domowych to więcej czasu dla uczniów i uczennic na przygotowanie się do lekcji, rozwijanie zainteresowań, aktywność fizyczną i odpoczynek - taki był argument MEN przy wprowadzaniu tego przepisu, a co mówi praktyka? O tym rozmawiamy z metodyczką Anną Walkowiak z koszalińskiego Centrum Edukacji Nauczycieli.
Kwestia zadania prac domowych inaczej wygląda w klasach starszych podstawówki, a inaczej w klasach I-III. Czy najmłodsi uczniowie też powinni być zwolnieni z obowiązkowych prac domowych?
Marcelina, Weronika i Madzia to uczennice siódmej klasy koszalińskiej "piątki". Na co dzień aktywne, mające swoje zainteresowania, więc posłuchajmy co one myślą na temat nowych przepisów obowiązujących w szkole.
Jak wygląda kwestia braku prac domowych oczami pedagoga szkolnego? O tym Agnieszka Giecołt pedagog w SP 5 w Koszalinie.